Eesti Päevaleht: „Talveöö” festival. Vaatan, kuidas ta vaatab, kas ma vaatan

Festival „Talveöö unenägu: Plaan B” panustas kuraator Paavo Piigi juhtimisel kvaliteedile, Kirjutab Keiu Virro Eesti Päevalehes.
Loe lisaks

Postimees: Skandaali, seda aga ei tulnudki

Teatrifestivalil «Talveöö unenägu» nägi teatrit, mis sööbis mällu ja muutis vaatajat. Tänavuse festivali kõige erilisem ja skandaalsem lavastus oli Lõuna-Aafrika Vabariigist pärit näitekirjaniku, kunstniku ja lavastaja Brett Bailey «Näitus B», kirjutab Heili Sibrits Postimehes.
Loe lisaks

TÄNA FESTIVALIL: Ühekordne aktsioon "Kolm tavalist inimest"

Mõni aeg tagasi tegi Paavo Piik kolm intervjuud: ühe Sinise Äratuse, teise Odini sõdalaste ning kolmanda Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna liikmega - kolme tavalise inimesega.
Täna kell 17.30 jõuavad need intervjuud lavale. Esitavad Linnateatri näitlejad Maiken Schmidt, Margus Tabor ja Rain Simmul. Sissepääs on kõigile tasuta!
PS! Aktsiooni toimumiskoht on ühe korruse võrra muutunud: kohtume nüüd Väikeses saalis!
Loe lisaks

Postimees: Arvustus. Tallinnas näeb skandaalset orjanäitust

Pärast ajalehes The Gurardian ilmunud kriitilist artiklit loodi Ühendkuningriikides lavastust «Näitus B» boikottiv liikumine, mis sundis korraldajaid Londoni etendused ära jätma. Berliinis aga väitsid aktivistid, et «Näitus B» arutleb vägivaldse koloniaalajaloo üle valesti. Vaid veel sel nädalal on Tallinnas võimalus näha seda skandaalset vaatajat muutvat näitust, kirjutab Heili Sibrits Postimehes.
Loe lisaks

Kuidas tulla NÄITUS B-le? Vaata videot!

Lavastust "Näitus B" mängitakse endises Tallinna Transpordikoolis (Tehnika 18). Sissepääs on maja tagant. Kuidas sissepääsuni jõuda - vaata täpsemalt videost:


Loe lisaks

EPL: Lavastaja Kirill Serebrennikov: tänapäeva inimestele teeb muret fanatism ja väärtuste võltsimine

Festivali „Talveöö unenägu: Plaan B” raames jõuab Tallinnasse Kirill Serebrennikovi lavastus „Märter”. Lavastuse alus on Venemaa oludele kohandatud Marius von Mayenburgi näidend „Märtyrer”, mis räägib koolipoisist, kellest saab usufanaatik. Sama teksti põhjal tehtud film on meile juba tuttav, Eesti kinodes jooksis see „Õpilase” nime all. Filmi lavastaja on samuti Kirill Serebrennikov. Keiu Virro uuris Kirill Serebrennikovilt täpsemalt lavastuse ja filmi tausta kohta.
Loe lisaks

"Ringvaade" avas "Näitus B" telgitaguseid

Linnateatri festivali "Talveöö unenägu 2016: Plaan B" raames avatakse Tallinnas näitus-lavastus "Näitus B", mille eksponaadid on elusad inimesed, kes on kõik mustanahalised.
Loe lisaks

kultuur.err.ee: Talveöö Unenägu külastav Jānis Balodis Läti teatrist: hetkeolukord on elav

Talveöö Unenäole jõudev "Riiklik arengukava” on monolavastus, mis analüüsib reaalset poliitilist dokumenti – Läti riiklikku arengukava 2014-2020, mille lipukirjaks oli valitsuse poolt heaks kiidetud "majanduslik läbimurre”. Lavastuse dramaturg ja esitaja Jānis Balodis küsib, mis on selle ilusa tuleviku hind nii isiklikul, kohalikul kui ka globaalsel tasandil.

Loe lisaks

Sirp: Pealelend – Paavo Piik, festivali „Talveöö unenägu“ kuraator

Tallinna Linnateater korraldab 5. kuni 10. detsembrini rahvusvahelise teatrifestivali „Talveöö unenägu. Plaan B“. 2000. aastast korraldatav festival toimub üle aasta.
Loe lisaks

Ole Rohkem: Talveöö Unenägu ehk teater kui plaan B

Kas oled vahel mõelnud, mis tunne on kassiiril pärast 10tunnist tööpäeva Sulle naeratades kassalindil olevad tooted läbi piiksutada? Või õpilasel, kes ühel päeval avastab enda jaoks jumala? Või hoopis loomaaiatöötajal, kes lõvisid ja krokodille toidab?
Loe lisaks

kultuur.err.ee: Talveöö Unenäole saabuv Kirill Serebrennikov: Venemaa teater areneb võimsalt

Talveöö Unenägu publikuni jõuab Kirill Serebrennikovi lavastus “Märter”, mis räägib loo tavalisest koolipoisist, kellest saab usufanaatik. Aluseks olev Marius von Mayenburgi näidend on lühikese aja jooksul lavale jõudnud Saksamaal, Poolas, Venemaal ja Inglismaal. Lavastaja Kirill Serebrennikov rääkis mõne sõnaga teatrist ja empaatiast.
Loe lisaks

"Talveöö unenägu" otsib vabatahtlikke!

Tallinna Linnateater vajab "Talveöö unenäo" teatrifestivali ajaks (5.-10. detsembril 2016) tublide vabatahtlike abi, et logistilised probleemid ei pärsiks kunstilisi elamusi!
Loe lisaks

kultuur.err.ee: Talveöö Unenägu külastav Brett Bailey: ma sattusin teatrisse kogemata

5. kuni 10. detsembrini saab Tallinnas näha festivali Talveöö Unenägu raames Brett Bailey lavastust "Näitus B". Ta vastas mõnele küsimusele, et avada enda ning oma lavastuse tausta.
Loe lisaks

Hea Kodanik: Paavo Piik: kohtumiste talumatu kergus

Festivali „Talveöö unenägu 2016: Plaan B“  kuraator Paavo Piik kirjutab Heas Kodanikus, miks peaks iga hea kodanik end mugavustsoonist välja ajama ja kuidas see teatrifestivali puutub.
Loe lisaks

Linnateatri sügis 2016: Brett Bailey ja tema inimhinge piire kompav "Näitus B"

Lõuna-Aafrika Vabariigist pärit näitekirjaniku, kunstniku ja lavastaja Brett Bailey teatritee, mis algas veidi pärast apartheidi lõppu, on olnud kahtlemata vastuoluline. „Aastaid, kogu oma elu mõtlesin ma – võimalik, et üsna pragmaatiliselt: kuidas teha teatrit, mis vastaks väljakutsetele uues Lõuna-Aafrika Vabariigis? Kuidas teha teatrit, mis räägiks nii musta kui valge publikuga?”
Loe lisaks

Vikerraadio: Sten Teppan. Talveöö unenägu ja Tintura

Paul ja Paavo Piik käisid Vikerraadios Sten Teppani saates ning rääkisid "Talveöö unenäo" festivalist.

Kuula saatelõiku siit.
Loe lisaks

Raadio 2: Teatrifestival, mis püüab asetada vaataja kellegi teise olukorda

Detsembris korraldab Tallinna Linnateater rahvusvahelist teatrifestifali ,,Talveöö unenägu'', mille lavastusi ühendab katse asetada vaataja kellegi teise olukorda. Olgu need supermarketi kassapidajad, teise nahavärviga inimesed või vaesed kunstnikud. Sisust lähemalt räägivad stuudios festivali kuraator ning Linnateatri dramaturg-lavastaja Paavo Piik ning festivali peaprodutsent Paul Piik. Saatejuht on Eeva Esse.

Kuula saatelõiku siit.
Loe lisaks

Vikerraadio: Paavo ja Paul Piik. "Talveöö unenägu"

Paavo ja Paul Piik käisid Vikerraadio saates "Vikerhommik" ning andsid ülevaate, mida toob "Talveöö unenägu 2016: Plaan B".
Loe lisaks

Raadio KUKU: "Talveöö unenägu 2016". Intervjuu Paavo ja Paul Piigiga.

Festivali kuraator Paavo Piik ja peaprodutsent Paul Piik käisid hommikul Raadio KUKU eetris ja andsid vastuse, mida toob selleaastane teatrifestival "Talveöö unenägu 2016: Plaan B".
Loe lisaks

Kultuur.err.ee: Talveöö Unenäole saabub lavastus Lõuna-Aafrika Vabariigist

5.–10. detsembrini toimuv teatrifestival Talveöö Unenägu 2016: Plaan B toob vaatajateni nelja riigi lavastused. Linnateater korralda festivali üle aasta alates 2000. aastast eesmärgiga tuua Tallinna siinset teatripilti rikastavaid piiritaguseid lavastusi.

Loe lisaks

Postimees: "Tulekul on festival, kus vaataja asetatakse kellegi teise olukorda"

5.–10. detsembrini toimuva teatrifestivali “Talveöö unenägu 2016: Plaan B” pileteid müüakse alates homsest, 1. oktoobrist Piletilevis ja Linnateatri kassas.
Loe lisaks

Postimees: "Mis on teater? Talveöö unenägu andis vastuse"

 Tallinna Linnateatri festivalil Talveöö unenägu oli kavas ainult 4+1 lavastust, kuid seda paremini oli festival haaratav (ajaliselt) ja hoomatav (sisuliselt). Kõiki lavastusi läbis ühise teemana teatri piiridega mängimine, nihutamine ja samas ka lõhkumine. Ent seda lammutamistööd tehti nii, et asemele tekkinud piirid muutsid teatri mõiste selgemaks ja tajutavamaks, kirjutab Heili Sibrits. 
Loe lisaks

EPL: "Arvustus: mäng on tõsine asi nii elus kui ka teatris"

Tallinna Linnateatri kaheksas rahvusvaheline teatrifestival Talveöö Unenägu kompas ning segas elu ja teatri, reaalsuse ja mängu piire. Festivali põhiprogrammi kõik neli lavastust, mis koondusid pealkirja „Tõsised mängud” alla, eemaldusid omal moel klassikalisest dramaturgiast ja traditsioonilisest etendaja-vaataja suhtest. 
Loe lisaks

Müürileht: "Elav inimene tantsija nahas"

 Võtsin saalis istet kujutlusega, et lavastus käsitleb pigem parodeerivas võtmes tantsijaks olemist, võimendades või, vastupidi, naeruvääristades valdkondlikke stereotüüpe. Hea on, et eksisin. Laval oli ühe tantsija portree, ilma naeruvääristamiseta ning vinte peale keeramata. Kandvaks osutus aususe taotlus: kuigi kaasnes valikumoment selle osas, mida tantsijakarjääri nüanssidest publikuni tuua, mõjus see oma eheduses siiski ausana. Toonilt sarnanes see vestlusega, justkui räägitaks stiilis „nii lihtsalt on, nüüd siis teate.” 
Loe lisaks

Eesti Päevaleht: "Ameerika näitekirjanik Julien Schwab: Eesti pani mind taas teatrisse uskuma."

Linnateatri Talveöö unenäo festivalil osaleb teiste hulgas ka off-off-Broadway lavastus “rogerandtom”, mille autor on ameerika noorema põlve näitekirjanik Julien Schwab. Teda on võrreldud Tom Stoppardi ning Luigi Pirandelloga, kuid Hollywoodis elavat Schwabi huvitab praegu teatrist rohkem hoopis telemaailm, kirjutab Mari Peegel. 

Loe lisaks

Müürileht: "Kuningannade tegelikkus"

Kas naistesse suhtutakse ühiskonnas teisiti kui nendega samal ametikohal olevatesse meestesse? Kuidas mõista naise edasipüüdlikkust? Aga naise armastust?„Kuningannamängudes” uuritakse kolme erineva naise hingeelu, kes elavad maailmas, kus kuningannat mängib naine laval ühes stseenis ja kahe repliigi jagu, kirjutab Piret Karro.  
Loe lisaks

Müürileht: "Linnameditatsioon paralleelreaalsuses"

„Remote Tallinn” pöörab fookuse subjektile keskkonnas, meie kogemisviisidele, tajule, sisseharjunud mustrite suhtelisusele, ent esitab lisaks sellele ka eksistentsialistliku varjundiga küsimusi. Rännak on ühtlasi ka mõtteharjutus, linnameditatsioon, millesse poetatud irooniamaigulisi, ühiskonnakriitilisi ja humoorikaid stseene.
Loe lisaks

Postimees: "Hääled mu peas käskisid mul seda teha."

Täpselt 50 eestlast rühib karjas läbi pimeduse. Kapuutsid silmini veetud, ei tõsta pilku poriselt maapinnalt. Tuuleiilid merelt plätserdavad nende tumedaid jopesid ilge lörtsiga. Neid juhib Üks Teadvus. Nad on Hord. 
Loe lisaks

Olulist külastajainfot "Remote Tallinn" piletiomanikele

Tehnilise ettevalmistuse tõttu palume publikul koguneda „Remote Tallinn“ etendusele 30 minutit enne väljakuulutatud etenduse algust. 
Loe lisaks

Aktuaalse Kaamera kultuuriuudised festivalist Talveöö unenägu 2014

 Teatrifestival "Talveöö unenägu", alapealkirjaga "Tõsised mängud", toob Eesti publikuni uutmoodi teatri Saksamaalt, Prantsusmaalt, USA-st ja Soomest. Festivali kuraatori Paavo Piigi sõnul ei leia programmist klassikalist teatrit nagu Tšehhov ja Shakespeare, vaid tegemist on kaasaegsete ja mänguliste lavastustega, mis räägivad tõsistel ja aktuaalsetel teemadel, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Loe lisaks

Müürileht: "Kunstnik sa võid olla, aga kodanik pead olema. Intervjuu Paul ja Paavo Piigiga"

Võimalik, et vendade Piikide näod on teile juba tuttavad. Muu hulgas plakatitelt, mis tutvustavad 8.–13. detsembrini Linnateatris toimuvat rahvusvahelist festivali Talveöö Unenägu, mida nad käesoleval aastal tandemina veavad.
Loe lisaks

Talveöö unenägu 2014 kutsub kõrvalprogrammi raames kohtumistele tegijatega

Lisaks põhiprogrammi neljale lavastusele  käib festivali ajal Linnateatris vilgas elu.  

Õhtuti pärast etendusi mängitakse  muusikat Sõprade klubis, taotakse pinksi Linnateatri Dieles ja võideldakse kaamosega. Laupäeval, 13. detsembril toimub tantsija Cedric Andrieux workshop tantsuprofessionaalidele ning festivali  lõpetab inglisekeelne koomik Will Franken

Festivali jooksul on kõigil huvilistel võimalik lähemalt tuttavaks saada ka tegijatega, kes lavastuste taga seisavad - või lausa laval. Kõik huvilised on oodatud kohtumistele kunstnikega, mis toimuvad õhtuti Teatrisõprade klubis (Lai 23). Vestlusi juhib festivali kuraator Paavo Piik, vajadusel tõlgitakse need eesti keelde. Sissepääs on prii.   
Loe lisaks

Talveöö unenägu 2014 kõrvalprogrammis on Will Frankeni stand-up

Teatrifestivalil Talveöö unenägu on hea meel teatada, et tänavuaastase festivali programmi lõpetab USA sürreaalse karakterkoomiku Will Frankeni show „The Stuff They Put in Sleep“. Etendus toimub festivali viimasel päeval, 13. detsembril kell 22 Hobuveskis. 
Loe lisaks

Sirp: pealelend - festivali Talveöö unenägu 2014 kuraator Paavo Piik

Tallinna Linnateatri „Talveöö unenäo” eelmine festival kaks aastat tagasi oli keskendatud Ladina-Ameerika teatrile ning kaudselt on geograafia olnud varemgi valikupõhimõtte aluseks. Mida pidasid silmas, kui valisid lavastusi seekordsele festivalile alapealkirjaga „Tõsised mängud”? 
Loe lisaks

Sirp: " Pööra paremale! Ja nüüd tantsi!" Intervjuu Rimini Protokolli lavastaja Jörg Karrenbaueriga

Rimini Protokoll tuleb „Talveöö unenäole” osalusteatrilavastusega, mis viib inimesed audioavastusretkele läbi talviselt külma ja pimeda Tallinna. 
Loe lisaks

Vaata Talveöö unenäo videoõrritajaid

Festivali kuraator Paavo Piik: "Tõsised mängud" on alapealkiri, mis seob nelja Eestisse kutsutud lavastust. Kõik lavastused omal moel kompavad piiri, kust lõppeb mäng ja kust algab tegelik elu. Tõsised on mängud sellepärast, et teemad, millest räägitakse on tõsised: elu tehnokraatias, naiste õigused, identiteet, ise- ja endaksolemine laval ja päriselus. Kõik lavastused koputavad ka uksele uue dramaturgiaga, kasutades tekstidena ära erinevaid viise, kuidas mööda minna traditsioonilisest näitekirjandusest, luua uus ja tänapäevane draamatekst. Nii nagu koputavad uksele kaks uut tegelast, kuraator ja festivali direktor. Eluterve mängulisus ja (enese)iroonia on omane nii festivalile kui inimestele, kes seda korraldavad, ma arvan. Tõsised mängud ei ole lihtsalt Haneke filmi parafraas, see on elu metafoor, elu on tõsine ja ta on mäng."
Loe lisaks

Festivali Talveöö unenägu 2014 vabatahtlike meeskond on koos

Oktoobris kuulutasime välja otsingu vabatahtlike leidmiseks teatrifestivalile Talveöö unenägu 2014 jaoks. Tänaseks on õhinapõhiste osalejate meeskond koos ning festivalitegijatel tugev tunne sündmusele vastu minna. 
Loe lisaks

"Südamlik ja polemiseeriv Jérôme Bel"

Festivalil Talveöö unenägu 2014 on erakordselt hea meel esitleda esmakordselt Eestis Euroopa täna ühe olulisima lavastaja-koreograafi Jérôme Beli lavastust tantsija elust, „Cédric Andrieux“. Teatriteadlane Anne-Liis Maripuu tutvustab ajalehes Tallinna Linnateatri sügis 2014 nii lavastajat kui lavastust. „Cédric Andrieux“ etendused toimuvad 11. ja 12. detsembril Vene Kultuurikeskuses.

Foto: Marco Caselli Nirmal

Loe lisaks

Muljeid "Remote'ist": rännak läbi audio-linna

2013. aasta suvel külastasin Euroopa ühte suurimat teatrifestivali Avignionis. Seisin palava päeva ootuses veidi enne kella kümmet hommikul Lõuna-Prantsusmaa teatrilinna surnuaia väravas, kõrvaklapid käes ja ootasin. See siis nüüd ongi teater või, mõtlesin. Surnuaias ja kõrvaklappidega. 

Foto: Veiko Tubin

Loe lisaks

Muljeid "Remote'ist": tahaks tagasi!

Meenub metroosõit ja heas mõttes kõrvalistele radadele astumine, linna nende paikade nägemine, mida polnud varem tähele pannud ning uudne pilk paikadele, mis juba tuttavad. Mõte, et mis see on, mis ühte linna koos hoiab ja ühises rütmis liikuma paneb. 
Loe lisaks

Muljeid "Remote'ist": kuidas ma teatris ei käinud

Olen harrastanud people watchingut (inimvaatlus, millega tegeletakse üldjuhul urbanistlikus keskkonnas; võrdluseks linnuvaatlus looduses) nii Eestis kui välismaal, kasutades seda nii meelelahutuse, jälgimisvõime arendamise kui ka lihtsalt mõttepuhkuse eesmärgil. 2013. aasta kevadel Berliinis Rimini Protokolli lavastust „Remote Berlin” kogedes tajusin vist esmakordselt, kuidas Shakespeare'i kuulsad sõnad maailmast kui lavast ja meestest-naistest kui näitlejatest mu silme ees reaalsuseks muutuvad. 

Loe lisaks

Detsembris tuleb taas Linnateatri festival Talveöö unenägu 2014, piletid on müügil 1. oktoobrist

8.-13. detsembrini alapealkirja all „Tõsised mängud“ toimuva festivali kuraatoriks on seekord dramaturg-lavastaja Paavo Piik, kes on teiste hulgas festivalile kutsunud ka lavastused Rimini Protokollilt (GER) ja Jérôme Bel’ilt (FRA). Festivali piletid tulevad Piletilevi võrgustikus ja Linnateatri kassas müügile juba kolmapäeval, 1. oktoobril.
Loe lisaks

Sirp: "Festivaliülevaade - tõsine mäng"

„Talveöö unenägu“ oli seekord näide ägedate valikutega programmist, milles polnud üleliigset müra, küll aga võimalusi nähtust viimanegi välja võtta, kirjutab Keiu Virro. 
Loe lisaks