27.-31. detsembrini 2006 toimus Linnateatris neljas rahvusvaheline teatrifestival „Talveöö unenägu”, mille kunstiliseks juhiks oli Jaanus Rohumaa. Seekordne festival oli pühendatud eesti professionaalse teatri 100. sünnipäevale ja pani seega punkti Eesti Teatri Aastale. 
 
Osa võtsid Dmitri Krõmovi loomelabori trupp Draamakunstikoolist Venemaalt lavastusega „Donki Hot”, ühemeheteatri meister Issei Ogata Jaapanist lavastusega „Linnaelu kataloog”, Kusum Gboo tantsuansambel Ghanast lavastusega „Somu”, Frú Emilia teater Islandilt lavastusega „Saja-aastane maja” ning Iirimaa muusikud-jutuvestjad Néillidh Mulligan ja Vincent Woods. Linnateater esitas festivalil Mart Kolditsa lavastust „Rätsep”. 
 
Programmi raames toimusid ka mitmed muud sündmused – Kusum Gboo trummimängu ja liikumise õpikojad, avalikud kohtumised islandi näitekirjaniku Jón Atli Jónassoni ning jaapani teatrimeeste Issei Ogata ja Yuzo Moritaga, teatrikunstnik Dmitri Krõmovi töötuba ning Natalja Krõmova teatriraamatu „Nimed” esitlus. Õhtuti sai festivalirahvas kokku klubis, kus ühiselt musitseeriti. 
 
Väliskülalistest väisasid festivali muuhulgas kogenud teatraalid Adolf Šapiro ja Nonna Skegina Moskvast, kultuuriajakirjanikud Kirsikka Moring Soomest, Sigrid Herrault ja Fredrik Linde Rootsist ning José Gabriel Antuñano Hispaaniast, samuti Valgevene televisiooni esindajad.

Festival lõppes uusaastapeoga üle terve Linnateatri. Eeskavasse kuulus muuhulgas ka Jaan Tätte lühinäidendi ettekanne kõigi festivalil osalevate truppide poolt. Pilootprojektina käivitati festivalitelevisioon, mille ülekandeid on võimalik näha teatri koduleheküljel.
Neljandat „Talveöö unenägu” külastas kokku 2226 vaatajat. 
 
Austatud teatrisõber! 

Septembris kohtusin Tartu linnas Baltoscandali korraldaja Priit Rauaga, kes juhtis mu tähelepanu kahele arvestatavale viisile festivali teha. Esimene oleks nn. müügifestival, millel osalemine avab teatritruppidele uusi küllakutseid ja toetajaid. Teiseks võimaluseks pidas ta kuraatorifestivali, kus juht valib festivali programmi enda kunstilistest tõekspidamisest lähtuvalt. 
 
Asudes Linnateatri rahvusvahelise festivali „Talveöö unenägu” kunstiliseks juhiks, pidasin eelkõige silmas, et tegemist on Eesti Teater 100 juubeliürituste Linnateatri-poolse kulminatsiooniga. Seetõttu on 28. kuni 31. detsembrini toimuv festival peamiselt suur teatri sünnipäevapidu sinna juurde kuuluvate eriliste külalistega. „Talveöö unenäo” festivalil ei jagata auhindu – oluline on hoopis erk ja kokkuhoidev atmosfäär, mängurõõm ning ühine uue aasta vastuvõtmine.

Tänavuse festivali teemaks on lugude ja rahvaste rändamine – sellest ka osalevate teatritruppide üllatav geograafia. Hakkasin otsima truppe meie koduplaneedi eri osadest, et nii publikul kui tegijatel oleks võimalik uude teatrisajandisse siirdudes vaadelda meie koduseid tegemisi rahvusvahelises kontekstis.
Olin programmi koostades veendunud, et üks trupp peab saabuma Aafrikast, inimkonna hällist. Nii on võimalus vaadata Kusum Gboo truppi Ghanast, kes jutustab, laulab, tantsib, nutab ja naerab kahekümne trummi saatel inimkonna esimesi lugusid. 
 
Jaapanist saabub näitlejateatri suurmeister Issei Ogata, kes räägib väikeste inimeste suurtest ja suurte inimeste väikestest asjadest nii Eestis kui Jaapanis.  Island on maailma kõige kõrgema teatrikülastuste arvuga riik maailmas (Eesti on võimsalt teisel kohal) ja sealt on tulemas sealse teatri dramaturgiline suurlootus Jón Atli Jóansson enda uusima näidendiga „Saja-aastane maja”.  Venemaa on sõltumata parasjagu käibelolevast ühiskondlikust formatsioonist olnud viimase saja aasta jooksul hiilgav teatrimaa ja eesti teatrit vast kõige enam mõjutanud kultuur. Selle kontrollimiseks sai kutsutud Vassiljevi Teatri üks erilisemaid tükke „Donki Hot”, mille lavastajaks on siiani teatrikunstnikuna tuntust kogunud Dmitri Krõmov. Temalt on loota ka töötuba teatrikunstnikele.  Iirimaalt saabub Néillidh Mulligan ja luuletaja Vincent Woods, kes toovad siia keldi jutuvestmistraditsioonid. 
 
Jaan Tättelt on festivali lõpuõhtuks tellitud lühinäitemäng. Tekst on saadetud külalistruppidele ja selle ühine maailmaesiettekanne toimub 31. detsembril Linnateatri Põrgulaval. 
 
Lisaks kõigele sellele mahub festivali raamidesse mitu raamatuesitlust, põnevaid töötubasid ja pidusid.
Esiletõstmist väärib kindlasti õhtuti toimuv festivaliklubi, kus mängitakse pilli, räägitakse juttu ja tantsitakse. Igal õhtul astuvad Linnateatris kell 21 üles nii kodu- kui välismaised teatriinimesed.
Erilistest asjadest olgu ära mainitud kõigepealt Linnateatri festivalitelevisiooni pilootprojekt, mille sisse mahub nii festivalipäevik kui otseülekanded festivaliklubist ja uusaastaõhtu etenduselt ning teiseks festivali ajal toimiv ajaveeb.

Mul on heameel tõdeda, et Linnateatri rahvas teeb seda festivali peamiselt ühiskondlikus korras ja puhtast töörõõmust. Ikka selle nimel, et pakkuda iseendale ja meie publikule erilist ning värsket teatrit. Seekordse festivali lavastused erinevad diametraalselt Linnateatri repertuaarist ja on seetõttu külla kutsumist väärt. Teisest küljest on need aga ka väga linnateatripärased, sest peavad oluliseks printsiipi, et lugusid jutustades ehitavad teatriinimesed uut ja paremat maailma. Meie kõigi ühiskodu.
Linnateatri vanu ja uusi sõpru külla oodates,

Jaanus Rohumaa Tallinna Linnateatri lavastaja , teatrifestivali „Talveöö unenägu” kunstiline juht 

Festivalil „Talveöö unenägu” 2006 osalesid:
„Linnaelu kataloog”, lavastaja Yuzo Morita, esitas Issei Ogata (Jaapan)
„Söör Vantes. Donki Hot”, lavastaja Dmitri Krõmov, teater Draamakunstikool, Dmitri Krõmovi loomelaboratoorium (Venemaa)
„Somu”, lavastaja Richard Danquah, tantsuansambel Kusum Gboo (Ghana) Jón Atli Jónasson 
„Saja-aastane maja”, lavastaja Haflidi Arngrimmson, Frú Emilía Teater (Island) Neillidh Mulligan ja Vincent Woods (Iirimaa) 
 
Lisaks toimusid kohtumine Issei Ogata ja Yuzo Moritaga, Kusum Gboo liikumise ja trummide õpikoda, Dmitri Krõmovi õpikoda, kohtumine Jón Atli Jónassoniga, samuti õhtused musitseerimised festivali klubis ja Jaan Tätte lühinäidendi ettekanne kõigi külalistruppide poolt vana-aastaõhtul.